1.Partene
Selger
Firma: Max AS
Org nr.: 996199894
Adresse: Rørgata 8, 6517 Kristiansund
Epost: post@max-reklame.no
Telefon: 46796660 (Betjent mellom kl 08:00 og 16:00
Kjøper
Kjøper er den personen som foretar bestillingen.
2.Avtalen
Ved bestilling i nettbutikken blir kjøpesummen reservert på din bankkonto, beløpet blir først trukket når ordren er behandlet hos oss. Avbestilling må skje før ordren blir fullført og sendt. Du kan logge inn på min side for å sjekke status på ordren. Kontakt oss på e-post, telefon eller chat dersom du ønsker å avbestille.
Ordrebekreftelsen sendes automatisk når du har fullført kjøpet. Kunden plikter å undersøke om ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen hva angår produkttype, innhold, antall og pris. Angitte priser på nettsiden er inklusive merverdiavgift så fremt at du ikke har valgt visning esk mva. Den totale kjøpesummen inkluderer alle kostnader forbundet med kjøpet, som pakking, frakt, utlevering og emballasje. Alle priser er i Norske kroner(NOK).
Kjøpet er regulert av følgende salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett. Med forbrukerkjøp menes salg av varer til forbruker som ikke handler som ledd i
næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.
Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettsloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbruker ufravikelige rettigheter.
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene vi har gitt om kjøpet i ordrebekreftelsen og opplysninger om varene i nettbutikken, direkte korrespondanse pr.mail mellom partene og vilkårene her.
3.Betaling
Betaling med kort skjer i henhold til gjeldende regler for online-betaling. Vi benytter Svea Bank AB sin PCI-DSS-sertifiserte kortbetalingsløsning.
Vi aksepterer følgende kort: Visa, MasterCard og VIPPS. Pengene reserveres på din konto ved ordretidspunktet.
Alle transaksjoner sendes sikkert og kryptert via SSL (Secure Sockets Layer). Ingen kortnummer lagres. Vi benytter den seneste sikkerhetstandarden for betalinger på nett, 3D-Secure, en standard innført av Visa og MasterCard med formål å identifisere kortholder ved kjøp på internett.
Svea tilgjengeliggjør betaling med Vipps via vår Svea Checkout. Betaling utføres via Vipps sin egen app for betaling, med de betalingsvalg som er tilgjengelig der for den enkelte bruker.
Ved betaling med faktura samarbeider vi med Svea Bank AB, filial i Norge. For å betale med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Det vil da bli foretatt en kredittsjekk. Kredittsjekk av privatpersoner genererer et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk. Forutsetningen for å betale med faktura er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.
Samtlige faktura er overdratt til Svea Bank AB, filial i Norge sin eiendom, og befriende betaling skal kun skje til Svea Bank AB, filial i Norge.
Fakturaens betalingsvilkår er normalt 14 dager. Ved for sen betaling påløper purregebyr iht. gjeldende satser, og forsinkelsesrente med den rentesats som er bestemt etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved uteblivelse av betaling vil fakturaen bli overdratt til inkasso.
Gjennom vårt samarbeid med Svea Bank AB, filial i Norge kan du inngå en kontokredittavtale og dermed delbetale ditt kjøp. Kredittiden velger du ved å krysse av for det kampanjealternativet som passer for deg. Kjøpet kan alltid betales i sin helhet når som helst, innen forfall.
For å betale med delbetaling må du angi ditt personnummer, det vil da bli foretatt en kredittsjekk. En kredittsjekk vil generere et gjenpartsbrev som vil kunne bli sendt elektronisk.
Forutsetningen for å delbetale kjøpet er blant annet at du er folkeregistrert i Norge og er over 18 år.
Eksempel på effektiv rente ved kjøp på 10 000 kr, løpetid 12 måneder, 0% rente, etableringsgebyr 195 kr, termingebyr 45 kr: 14,40%
Har du spørsmål kan du ringe 73 93 06 70 for mer informasjon.
Allmenne vilkår finner du her.
Standardiserte europeiske opplysninger om forbrukerkreditt (SEF) finner du her.
3.1 Spørsmål betaling med rabattkoder.
Rabattkoder kan ikke kombineres. Man kan kun benytte en rabattkode pr handel. Rabattkoden må legges inn i handlekurven, og kan ikke legges til i etterkant når betaling er utført. Betaler du med rabattkupong eller gavekort må du betale frakt dersom ordren er på 3000 kr eller mindre etter rabattkoden er lagt inn. Er ordren på over kr 3000 kr spanderer vi frakten(billigste frakt alternativ). Rabattkoder gjelder en gang pr. Kunde, om ikke annet er spesifisert under tilbudet. Har du brukt en rabattkode som gir deg rabatt når du handler for et minimumsbeløp, vil rabatten falle vekk dersom du returnerer varer som gjør at du kommer under minimumsbeløpet. Rabattbeløpet blir trukket fra varene som blir returnert, slik at beløpet som blir refundert er det beløpet som faktisk er betalt.
4.Frakt/Levering
Velger du lokal henting vil du motta en e-post fra oss når varen har klar for henting/ordre fullført.
Fri frakt på ordrer over 3000 kr med PostNord Mypack Collect.
Ved levering av varer som er lengre enn 120 cm vil det tilkomme et storkolli gebyr på frakten. Dette er regnet med i fraktprisen du ser i kassen. Dette på grunn av begrensninger hos Postnord og bring som medfører et tillegg.
Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få beskjed om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt eller forventet leveringstid.
4.1 Heving ved forsinkelse
Dersom Maxb2b.no ikke kan levere til avtalt tid, og senest innen 30 dager etter bestillingen er mottatt, vil ordren automatisk kanselleres da kortreservasjonen kanselleres.
5.Reklamasjon
Dersom det er feil ved produktet og feilen skyldes Maxb2b.no – Max AS, må kunden melde fra om dette innen rimelig tid. Reklamasjonsfrist er 2 år.
Dersom varene er skadet under transport må det tas bilde og meldes fra innen 12 timer.
6.Angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss skriftlig beskjed om at du benytter deg av angreretten. Varer som er personliggjort/spesialprodusert har ikke angrerett.
Ta kontakt med oss og informer om at du ønsker å benytte angreretten.
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utløper angrefristen 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Dersom du mottar angrerettskjema innen disse 12 månedene, utløper angrefristen 14 dager etter den dagen du mottok angrerettskjemaet.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være tilbakelevert til riktig Selger av produktet i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Dersom du bruker eller undersøker varen(e) på en måte som går utover hva som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon og dette medfører at varen reduseres i verdi, kan Selgeren trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen i kjøpesummen som skal tilbakebetales. Ved retur av varer så er kjøper ansvarlig for å dekke retur porto.
Selgeren er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Hvis du uttrykkelig har valgt en spesiell frakt utover hva som er nødvendig for å frakte varen, skal dette betales av deg.
Angrerettskjema sendes sammen med pakkseddel inni forsendelsen.
6.1 Ikke avtalt retur/uavhentet vare
Ved retur av varer som ikke er avtalt på forhånd eller hvor angrerett ikke er benyttet vil ikke fraktkostnader returneres, returfrakt (faktisk kostnad) på varen vil også trekkes fra kjøpesum. Kun varekostnad vil returneres på varer som ikke er spesialprodusert. Varer som er spesial produsert for din ordre vil ikke tilbakebetales, eventuelt ny frakt kan bestilles og varene blir sendt på nytt til deg. Om ny frakt ikke bestilles innen 45 dager fra vi mottok varen forbeholder vi oss retten til å destruere varen.
7.Endring i vilkår:
Max AS forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, også som følge av lovendringer.
Kunden plikter selv å holde seg orientert om slike endringer.
8.Forbehold:
Max AS reserverer seg for skrivefeil og prisendringer. Bilder brukt på vår nettside er illustrative og kan avvike fra varens utseende. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.
9.Force Majeure
Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering, eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som ved brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta- restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivstoff, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selgere fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
10.Tvister
Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som ellers angår handel på Maxb2b.nofølger norsk rett og hører inn under de ordinære tvisteløsningsorganer og domstoler, med Nordmøre tingrett som verneting ved eventuell behandling for tingrett.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.